• چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9712-10086-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

درگیری تحصیلی سازه‌ای برای تلاش‌های اصلاح‌گرانه حوزه تعلیم است

یک متخصص روان‌شناختی تربیتی گفت: درگیری تحصیلی سازه‌ای برای تلاش‌های اصلاح‌گرانه حوزه تعلیم است.

دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: یکی از وقایع اجتناب‌پذیری که ممکن است در بعضی از خانواده‌ها رخ دهد، تولد کودکان کم‌توان ذهنی است.

وی ادامه داد: این کودکان در همه جوامع بشری تعداد قابل‌توجهی از جمعیت را شامل می‌شوند؛ بنابراین هر اقدامی در جهت بهینه کردن شرایط زندگی آنها می‌تواند انواع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... آنها را کاهش داده و در کنار آن مشکلات خانواده نیز کاهش یابد.

ویسکرمی اضافه کرد: اگر بر این باور باشیم که ستون‌های تمدن هر جامعه بر نظام و ساختار آموزش‌وپرورش آن استوار است، بدون تردید سلامت، جامعیت و کارآمدی نظام آموزش‌وپرورش آن نیز در گرو سلامت، گستردگی، تنوع و کیفیت برنامه‌های جامع آموزش استثنایی و خدمات آموزشی مؤثری است که در مدارس عادی یا کلاس‌های ویژه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: آموزش استثنایی برنامه‌ای تنظیم شده براساس ارزیابی‌های مستمر و جامع به کودک از تولد تا پایان زندگی و همراه با خانواده، مدرسه و اجتماع است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اگر بتوان دانش‌آموزان را هرچه بیشتر درگیر مسائل تحصیلی و تکالیف یادگیری کرد، بیشتر می‌توان به موفقیت علمی آنان امیدوار بود.

ویسکرمی گفت: درگیری تحصیلی سازه‌ای است که نخستین بار برای درک و تبیین افت و شکست تحصیلی مطرح شد و به‌عنوان پایه و اساسی برای تلاش‌های اصلاح‌گرایانه در حوزه تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: