• چهارشنبه ۲۰ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 974-784-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان:
شناخت تولیدکنندگان از بازارهای هدف کم است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان گفت: شناخت تولیدکنندگان از بازارهای هدف کم است.

حسین خدیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با تأکید بر بحث بسته‌بندی محصولات کشاورزی اظهار کرد: در این راستا سازمان صنعت، معادن و تجارت باید شرایطی را فراهم کند که بخش بسته‌‌بندی محصولات رونق پیدا کرده و کیفیت خوبی در این راستا بدست آید و باید بسته‌های تشویقی و حمایتی از سوی دولت درنظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راه‌های بهبود کیفیت و شرایط تولید محصولات این است که دولت نسبت به آموزش تولیدکنندگان اهتمام ورزد و از طرفی باید طرح‌های تحقیقاتی گسترش یابند تا از روش‌های نوین در جهت بهبود تولید حبوبات استفاده شود.

خدیش ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان ما در صادرات محصولات مختلف از جمله حبوبات این است که شناخت خوبی نسبت به بازار هدف نداشته و همواره در صادرات محصولات خود دچار مشکل هستند که به منظور حل این مشکل تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات بسیار حائز اهمیت و راهگشا بوده و می‌تواند به توسعه صادرات کمک شایانی داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان افزود: متأسفانه به دلایل مختلف بسیاری از محصولات تولیدی  استان لرستان در استان‌های هم‌جوار بسته‌بندی و صادر می‌شوند و در حقیقت ارزش افزوده محصولات تولیدی لرستان به جیب دیگران می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس ضرورت دارد راه‌حل‌های مطرح شده برای حل این مشکل از سوی دولت و کشاورزان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خدیش یادآور شد: در همین راستا اتاق بازرگانی استان لرستان با برنامه‌ریزی مناسب طرحی دقیق در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین کرده است که با استفاده از اجرای درست آن می‌توان صادرات محصولات کشاورزی لرستان را توسعه بخشید.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: