• یکشنبه ۳ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 973-2387-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

مشکل سوغات‌سازی در لرستان تعداد داشته‌های استان است

یک جامعه‌شناس گفت: یکی از مشکلات سوغات‌سازی در لرستان تعداد داشته‌های استان است.

 دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با اشاره به اهمیت سوغات‌سازی و برندسازی اظهار کرد: فروش سوغات به گردشگران که به دیدار آبشارها، تالاب‌ها و کوهساران لرستان آمده‌اند، یکی از راه‌های درآمدزایی است.

وی با انتقاد از اینکه سوغات لرستان در ورودی و خروجی شهرها وجود ندارد، ادامه داد: آنقدر که مسافران و گردشگران در این قسمت‌ها نان‌برنجی کرمانشاه دیدند و خریدند از سوغات لرستان چیزی ندیدند!

خدایی اضافه کرد: برساق، کلوا، کشک، جگروز، ترخینه، عسل، شیره، گوشت، سبزی‌های کوهی، ماشته، گلونی، کلاه نمدی، کمانچه، گرز، ورشو و موارد بسیاری در لرستان وجود دارند که می‌توانستند بیش از نان برنجی استان همسایه به چشم آیند، اما این‌گونه نشد.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از مشکلات سوغات‌سازی در لرستان تعداد داشته‌های استان باشد، وقتی صحبت از سوغات می‌شود آنقدرموارد به ذهن ما خطور می‌کند که عملاً نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان نام سوغات روی هیچکدام گذاشت.

 این جامعه‌شناس افزود: برای اینکه یک یا چند محصول را بتوان سوغات لرستان نامید باید از بقیه محصولات بگذریم، در عوض تبلیغات و برندسازی روی چند کالای محدود انجام بگیرد، به گونه‌ای که اگر از هر لرستانی پرسیده شود سوغاتتان کدام است بتوانیم پیش‌بینی کنیم اول به کدام مورد اشاره می‌کند.

 وی گفت: پاسخ‌های متعدد لرستانی‌ها به اینکه سوغات استان‌شان چیست؟ درست نشان دهنده این است که برندسازی برای محصولات مطرح استان انجام نشده است که این قضیه جای کار دارد.

خدایی اظهار کرد: برندسازی لازمه صادرات و‌توسعه استان است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: