• سه شنبه ۲۱ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 971-5084-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

حمایت از کالای ایرانی باید به استراتژی اصلی تنظیم بازار تبدیل شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: حمایت از کالای ایرانی باید به استراتژی اصلی تنظیم بازار تبدیل شود.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، بختيار رازاني با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی  اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی باید به‌عنوان ترجیح مصرف‌کنندگان آشکار شود به عبارتی در شرایط بازار و با دسترس بودن کالای ایرانی و خارجی، مصرف‌کنندگان داخلی کالای ایرانی را بر کالای خارجی ترجیح دهند.

وی ادامه داد: ترجیح مصرف کالای ایرانی به خارجی همان اصل اساسی در اقتصاد است که علایق درونی افراد یا ترجیحات مصرف‌کنندگان متمایل به مصرف کالای داخلی باشد، حتی با تغییر قیمت‌ها در بازار و در دسترس بودن کالای خارجی اولویت مصرف‌کننده باید تقاضا برای کالای ایرانی باشد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان افزود: اگر این اصل که رجحانات مصرف‌کننده است را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم قطعاً در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای کالای تولید داخل خواهیم بود که می‌توان از آن به‌عنوان عرق ملی برای حمایت از کالای تولید داخل نیز نام برد. 

رازانی بیان کرد: فارغ از اصل فوق که مقدم بر سایر خصوصیات در انتخاب سبد کالای مصرفی است باید جامعه هدف کالای ایرانی بررسی و نسبت به رفع نقاط ضعف آن اقدام شود. 

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: در یک بررسی کلی می‌توان تقاضا برای کالاهای تولید داخل را برای سه گروه هدف مورد بررسی قرار داد، اول خانوارها که عمدتاً مصرف‌کننده ملزومات و کالاهای اساسی هستند دوم خود تولیدکنندگان که از کالاهای ساخت داخل به‌عنوان مواد اولیه در تولیدات خود استفاده می‌کنند و سوم تقاضای خارجی یا همان صادرات است.

 وی تأکید کرد: دومین اصل باید کیفیت محصولات تولید داخل در مقابل قیمت تمام‌شده آن‌ها رعایت شده باشد یعنی کالای باکیفیت و قابلیت رقابت برای عرضه در بازار تولید شود؛ بنابراین وظیفه اصلی تولیدکنندگان تولید کالای باکیفیت بالا و تا حد امکان قیمت پایین است و قطعاً دولت باید نظارتی دقیق بر این سازوکار اعمال و از تمام توان خود برای حمایت از تولید داخل استفاده کند.

رازانی افزود: صداوسیما باید فرهنگ‌سازی کند‌، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها آموزش دهند تا جایی که مصرف کالای ایرانی تبدیل به یک مسئله ملی شود آنگاه بازار 80 میلیونی داخلی و 400 میلیونی همسایه می‌تواند به مهم‌ترین بازار عرضه کالای ایرانی تبدیل شود. 

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی باید به استراتژی اصلی تنظیم بازار تبدیل شود، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی به‌منزله حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده است و این اقدام می‌تواند راهگشای اقتصاد کشور در حل بسیاری از مشکلات درراه رسیدن به اهداف بلندمدت توسعه اقتصادی باشد.
 
 
انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: